Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, June 19, 2012

masa berlalu tanpaku sedari

yup.. semua orang pun rasa cam tu kan.. eh..eh.. tak baik tipu.. hehe
apa cer plak aku nak kongsi kat sini ye.. sebenarnya aku tak ada idea nak post kat blog aku ni
tetiba tadi teringat antara dialog kami dengan hazizi yang aku ada post kat FB aku
diantaranya:-

*******
hazizi: umi... Umi..
Umi: ye, ngape?
Hazizi: jiji sedey
umi: apsal plak?
Hazizi: jiji nk g zoo

adui.. x dpt g zoo pun sedey

tetiba.. 
Hazizi: mana abi?
Umi: keje la
hazizi: jiji sedey la.. Jiji nk salam abi
umi: ok, kita kol abi ye

kol abi byk kali x jwp, smp masuk voicemail... Cian jiji.. Tdo je la ye nak


Note: 
rasa² abi dia tertinggal hp dalam kereta coz tak lama lepas aku buat posting ni kat FB
terdengar hubby buka kereta .. mungkin hubby tengok FB guna laptop kat bawah coz masa tu
hubby tengah buat kerja kat bilik bawah.. tak lama, abi dia naik ajak dia tidur kat bawah
seronok bebenor dak hazizi masa tu.. hilang rasa sedih dia

*******
abi: jiji.. kemas mainan ni
jiji: ala.. abi tolong lah
umi: amboi!! Sape yg main td? abi ke jiji
jiji: ala.. Nanti tangan jiji sakit macamana?

Wah! Wah! Wah! Byk songgeh ko sekrg ye jiji..

Note: 
kadang² bila dia mula buka mulut ada je ayat² yang kadangkala kita tak pernah terfikir pun dia akan cakap
mana dia belajar cakap ayat tu pun aku tak tau... mungkin pengaruh cerita² upin & ipin, boboiboy or etc
yang terbaru keluar ayat ni dari mulut dia 'huh.. tak guna'... hazizi akan masuk 4 tahun bulan depan
tapi dah pandai cakap ayat macam ni.. rupa²nya dialog dari jarjit karakter dalam cerita upin & ipin
kuat betul pengaruh cerita macam ni.. walaupun cerita ni tentang budak².. hermm



*******
hazizi: umi.. mana awan?
Umi: terlindung 
hazizi: kenapa terlindung?
Umi: ada jerebu
hazizi: ala.. Jiji x nampak awan la


Note:
 

rupa²nya dia pemerhati gak orangnya.. dia pun boleh perasan keadaan sekeliling dia.. 

kadang² rasa rindu masa dia kecil² dulu.. masa berlalu tanpaku sedari. anak kami dah nak masuk 4 tahun rupanya... 

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini