Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, June 12, 2012

hazizi sedey

hazizi sedey.. ye dia cakap dia sedey.. ntah mana dia belajar aku pun x tau.. dah besar rupanya anak kami ni

last weken.. aku balik kg hubby coz cousin hubby ber2nang..

nakhupdetcitebalilkkgxdemoodmoodakukelautnantilabilamoodakukembaliakuhupdetlaye (hahhaa.. baca betul²)

ok berbalik pada cite hazizi yg sedey..
mula²nya plan kami nak blk kg hubby smp rabu 06-06-12 tp memandangkan xde apa nak buat kt kg lama²
& secara kebetulan adik aku kat kluang balik KL bersama² isteri & anak² dia. so, aku ajak hubby balik awal.. xde la awal mana pun.. awal sehari je.. tu pun balik dh ptg.. singgah trolak dulu, umah adik hubby
smp² rupanya adik dia xde, gi PD ada hal.. tinggal la, biras aku yg tgh dok mabuk.. baru peknen 1M++
dia x larat masak.. kami plak x teringat nak bwk apa² utk dia.. so, hubby kuar cari lauk utk mkn mlm kami
dlm kol 10pm++ baru balik KL, smp umah dlm kol 12am++.. aku plak sepjg perjlnan sakit kepala teramat.. mgkn BP naik kot.. ubat plak x makan.. sendiri mau ingat la kan, smp umah PIL.. bentang je tilam aku terus 'tumbang'.. mana taknya, kepala aku dah rasa cam nak pecah.. mata aku plak rasa lagi sakit bila berkelip
sok harinya, aku gi tbg haji dulu.. MIL kirim bank in kan duit coz aku pun kebetulan nak update buku
lps tu aku blk umah mak aku.. punyalah seronok hazizi coz semua sepupu sepapat dia ada
main la bagai nak rak .. ingat nak ajak blk umah mlm tu coz soknya kami keje
tapi kesiankan hazizi blom puas jumpa abg amir & kak arinah dia.. aku & hubby g keje dr umah mak je
sib baik cuti skolah.. kalo x, xde aku nak kuar pagi² buta gi keje dgn jln jem teruk
so, dari hari rabu smp jumaat hazizi mmg rapat sgt dgn amir & arinah
kalau eimran sakat dia.. amir backing dia.. hari jumaat, adik aku terpaksa blk w/pun dh kol 9pm
coz dia ada keje urgent nak buat hari sabtu... hari sabtu plak, hubby blk umah jap coz dah janji dgn org
nak buat additional wiring kat umah.. hazizi main² dgn eimran, mawaddah & husna, aku plak tlg mak punggah almari, kosongkan bilik coz mak nak minta org indonesia yg tgh repair umah catkan bilik² yg ada..
nak jadi cite, ntah apa yg diaorg dok main.. eimran marah hazizi.. biasalah dah bdk² kan.. x gaduh x sah
tup² aku tgk hazizi senyap.. aku panggil x berjawap.. aku masuk bilik, tgk dia berselebung dalam kain selimut.. aku tanya ngape.. dia cakap la.. tapi xde dgr biji butir apa yg dia cakap
last² aku cakap.. cuba bukak selimut tu ckp elok².. dia pun ikut je.. tau dia cakap apa??? "jiji, sedey" dgn muka monyok..aku tanya ngape? dia cakap eimran marah dia.. seblm ni kalo eimran marah, abg amir ada.. kesian jiji.. xde kawan.. dok umah pun sorg²..

pagi tadi masa aku nak mandi, tetiba dia ketuk pintu bilik air..
hazizi:  umi!!! umi!!...
aku bukak pintu, aku tanya ngape?
hazizi:  jiji sedey
aku:  apsal?
hazizi:  jiji nak blk umah nek nor..

lorrr... teringat xde kawan la tu.. weken kita balik umah nenek lagi ye
weekday payah skit jiji.. umi abi keje.. nak blk umah nek nor jln punyalah jem
lama kat jln je nnt, x puas main dah nak balik.. sabar ye sayang..


No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini