Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, November 22, 2011

mana mata hazizi!!!

dah lama aku x bermalam kt umah mak aku.. umah mak plak tgh bersepah renovate skit
pastu belah mertua bz coz nak menjemput sedara-mara utk majlis resepsi adik ipar aku bln dpn
mak nak buatkan bilik utk adik aku & family dia coz family semakin membesar
bilik kecik, nak dok 6 kepala sebilik.. mau x sempit

nak betulkan bilik air lagi.. betulkan jenang tingkap kat ruang tamu lagi
buat dapur lain lagi..
so, bilik aku dah jadi tempat simpan kerusi² kat ruang tamu
nasib baik la mak design umah dulu, seorg anak 1 bilik
since adik² lelaki aku x de yg balik minggu lepas
aku tido kat bilik adik aku yg dok kat kluang
aku masuk bilik je tgk² hazizi dah chop katil.. ok la, aku tido bawah sorg²
dia spt biasa nak berkepit dgn abi.. tutup lampu (dia x tdo kalau terang) suruh dia tido
tapi dia cam biasalah mesti layan galaxy tab or hp abi dia tgk movie U&I or boboi boy dulu
ntah apa yg dia x puashati dgn abi dia.. terus menanggis
aku panggil ajak tido bawah, dok baring sebelah siap ngadu 'abi buat jiji'
a'ah.. le ya abi buat ko.. bagi susu terus tido
tgh mlm dia terjaga ntah apa dia nak, panggil nama abi dia
tup² tau² dia dah beralih naik tido kat katil dgn abi dia
see.. mesti cari abi.. w/pun dah gaduh dgn abi mula² tadi
abi dia buatkan susu lagi & tutup lampu

tiba² hazizi bising.. 'abi!!!! mana mata jiji???'
abi pun pelik.. apa?? tanya lagi sekali & jawapan still sama 'mana mata hazizi'
abi pun tanya plak.. apsal??
'jiji x nampak la abi, mana mata jiji.. gelap'
hahhaha.. rupa²nya lepas abi dia tutup lampu dia terasa pandangan gelap
x nampak terus ditanya mana mata dia..

lawak la hazizi..

sok pagi, tetiba badan aku sakit..


abi dia terjatuh dari katil himpapnya aku.. aduh sakitnya blkg smp sekrg x hilang²
abi dia cakap hazizi tendang dia.. aduh..
aku heran apsal dgn abi dia tido x reti dok diam dgn aku ok je tido setempat..

sakitnya pinggang & blkg.. terasa lagi sakitnya... aduh..

1 comment:

titiplah komen anda disini