Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Monday, May 14, 2012

kenduri kawin @ mempaga 3 - part 1

kami bertolak dari taman melati dalam kol 9.30am.. sejam lepas tu kami dah sampai..

masa ni org pompuan tgh marhaban

nak jadi cite, tuan umah yg pakai baju kelabu (aku amik gambo dari blkg).. melatah la plak.. coz dia terkejut dgn flash camera.. riuh la sekejap.. hahahha

oh ya.. btw, ni kat majlis kenduri kawin sepupu sebelah mertua aku

sementara tunggu pengantin sampai.. aku sempat la tolong lipat tisu utk meja pengantin.. aku baru belajar lipatan jenis cam ni.. selalu lipat 3 je.. ni diaorg ajar lipat camni.. kononnya, xde la terbang / terbuka tisu ni nanti..

last² masuk dalam gelas gak.. tapi xpe la ada gak aku belajar cara lipatan baru selain lipatan bentuk nenas yg aku dah belajar masa kecik² dulu
ni lauk kat meja pengantin..
semua masih berbalut coz pengantin x sampai lagi

yg besar tu ikan masam manis, daging kurma, ayam masak merah, sayur campur goreng, nasi minyak & buah²an
hazizi nak posing kat pelamin.. siap request lagi

'ummi, jiji nak amik gambar kat c2'

ok layan je la















haaa.. ni bukan anak kami ye
w/pun tgk size bdn cam ktorg.. hehehe

ni kulaan (saudara-mara dalam bahasa banjar) sebelah tuan rumah ni.. x tau la anak sape

mala & yus (yg pakai tudung coklat & lelaki berdiri kat blkg pakai baju belang) suka sgt menyakat budak ni


 ok ni plak lauk-pauk utk tetamu

sebelah kiri atas, air asam.. memang wajib ada dalam kenduri kawin org banjar.. sedap.. antara bahan² yg diguna dalam air asam ni.. tomato, bawang merah, cili merah, kerisik, sos cili, sos tomato, susu cair, air limau kasturi.. lepas perah jus air limau tu.. kulit limau dihiris² & masuk sekali dalam air asam ni..nnt ada masa aku tanya balik mak mertua aku camne nak buat..

bhgn bawah, daging rebus buat cicah dgn air asam..

selain tu ada dalca, kari daging.. pencuci mulut, buah tembikai & bubur pulut hitam.

mak mertua aku cakap ada pajeri terung bulat.. tapi aku x perasan plak.. ingat²kan lauk dalca gak.. coz cara potongan terung tu aku tgk sama je..
haaa.. ni la dia penyedap selera hari kenduri tu

korang jgn tanya tangan sape ek.. yg pasti korang tgk je air asam tu.. wakakkaa





wah!! happy nampak dapat air asam.. hahahaha




memang cam anak kami kan bdk montel ni.. udah la tema baju sama dgn kami.. bdn dia je besar tapi x reti cakap
hazizi dah boring.. apalagi dia 'gusti' abi dia..

mlm tu abi dia ada dinner kat company tmpt dia keje.. haa.. meleleh air mata hazizi asyik teringat kat abi dia.. ateh dia plak menyakat.. cakap abi dia gi dangdut.. lagi bertambah sedey budak tu.. hamik ko.. bila ada abi, bukan main lagi ko 'lanyak' abi... bila xde tau plak sedey
ni plak barang² hantaran dari pihak perempuan
gambo pelamin & tempat makan beradab

bawah sebelah kiri tu gambo mempelai hari tu

masa ni pengantin kena dera.. bagi hadiah cabutan bertuah

nanti smbg balik dalam part 2.. ada kisah menarik pasal hazizi

2 comments:

titiplah komen anda disini