Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Monday, May 7, 2012

ikan masak asam

hahha.. ngape x caya.. ade lagi resepi recyle. jgn x caya ye
citenya camni.. 2 mgu lepas masa balik umah mak.. mak masak asam tumis
since hubby & hazizi tak makan pedas serta kebetulan mak ada buat ikan goreng
aku amik separuh dari ikan goreng mak buat masak asam

jom jengah² resepi kat bawah ni

Bahan²

ikan goreng (sebarang je ikut selera korang)
2 ulas bawang putih (dihiris)
1 biji bawang merah (potong bulat)
1 biji cili merah (dihiris)
sedikit cili api (ikut suka nak pedas mana)
air asam
garam secukup rasa

cara² nak masak sonang yo

mula² panaskan minyak & tumiskan bawang putih, bawang merah, cili merah & cili api sampai layu / naik bau.. pas tu lebuh je ikan goreng.. dah tu korang masukkan air asam & garam secukup rasa..

biar menggelegak.. dah siap.. senang kan

 ni lauk tgh menggelak atas dapur
Taraaa.. dah siap.. senang tak?
hazizi byk makan nasi bila aku bg lauk ni.. tekak tgh x selera nak makan coz demam.. lauk ni pun jadi lah utk dia..

masa abi dia makan dia makan lagi sekali.. cukup la lauk ni utk diaorg 2 beranak.

btw, aku plak melantak lauk asam tumis mak buat.. masa makan x hingat
tgh mlm pedih perut coz aku ada gastrik.. mana leh makan pedas sgt.. huhuhu... tapi x pedas x sedap plak.. aku tomato mmg x leh telan.. Ooppss nnt kecik plak ati my buddy.. I'm sorry!!!..

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini