Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Thursday, July 19, 2012

menu untuk orang sakit.. ye ke

ok semalam aku ada cite pasal en. abgku sayang tengah demam
kelmarin aku buatkan bubur nasi.. sebenarnya aku pun dah lama tak makan bubur nasi
minggu lepas aku ada minta hubby belikan ikan bilis & cili merah
masa tu aku amik cuti kecemasan coz hazizi demam.. (rotate dengan hubby jaga dia)
tapi sudahnya aku buat bubur nasi dengan sambal sardin je.. erkkk

so kelmarin aku tunaikanlah hajat... nak buat sambal bilis untuk makan dengan bubur nasi.. hohoho


nah.. ni la menu kami makan malam tu
bubur nasi dengan lauk sampingan sambal bilis & bilis masak kicap
  

bilis kicap ni tak banyak bahan pun aku guna..

Bahan²
Ikan bilis goreng
Bawang merah potong bulat
Kicap Manis

Cara² membuat
lepas goreng ikan bilis, tinggalkan sedikit je minyak mengoreng tadi lepas tu tumis bawang merah sampai naik wangi.. dah tu masukkan semula bilis goreng & kicap manis.. gaul rata dah siap.. ni lauk untuk hubby & hazizi coz depa 2 beranak tak makan pedas

ok yang ni sambal bilis.. OOppsss ignore lesung tu ye.. baru lagi bukan pasal nak wat posting kat blog aku guna lesung baru tapi selama aku kawin 15 tahun ni, baru ni aku beli lesung batu.. teruk ek.. selalu guna blender je
tapi kadang² memang terasa nak guna lesung ni lebih² lagi kalau nak buat sambal bilis ni..

resepi aku dah pernah post n3 nya dulu.. u all klik je kat sini ye

aku wat lebih sambal bilis & bubur ni coz nak buat bekal ke office keesokkan harinya.. ramai kawan² suka sambal ni.. hohoho.. siap minta resepi lagi..

ok la lain kali cite lagi ye..wassalam

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini