Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, January 3, 2012

entry permulaan di tahun baru!!

assalamualaikum & salam sejahtera semua!!!
hehehe.. ni entry aku utk permulaan tahun 2012 ni..
cite ni actually di penghujung tahun 2011 tapi sebabkan aku x dok umah
aku wat entry ni dalam tahun baru la ek

31.12.11, aku dpt jemputan kawin dari sepupu aku azizahtul badariah (sebelah arwah ayah)
majlis perkahwinan putera ke-3 beliau di bandar mahkota, kajang
sampai² je hazizi dah nampak kete polis.. siap request, "ummi, amik gamba jiji kat sini!!!"
erkk.. ok.. layan je.. sanggup amik gambo kat tengah panas terik


















lepas tu jumpa sanak saudara yg ada.. sambil² tu cari meja kosong..
cantik meja betul² dkt meja buffet.. senang skit nak amik makanan.. ngeh3x























dilayan dek nek nor a.k.a. my beloved mom la..
sampai tersedak² minum air.. heehhe























dah sudah makan sebok nak ajak balik.. sambil tunggu abi dia makan
jom amik gambo lagi.. mula² kat pintu gerbang..























dah tu nampak plak kompang & gendang kat pintu gerbang.. ok main jap
x lama lepas tu org main kompang nak balik.. terbantut sudah nak main gendang























amik gambo lagi kat pintu gerbang posisi lain plak.. :-)























lepas tu pusing balik ke meja makan beradab.. hazizi nak salam dgn pengantin.. (anak buah aku ler)
pangkat sepupu la dgn hazizi.. yg sebelah pengantin pompuan tu cousin aku.. cikgu azizahtul
btw, epi belated besday gak kat kak atul.. dpt menantu baru.. hadiah besday tu.. hehehhe






















lelaki² baju purple semua atas ni anak buah aku.. ada yg dah beranak pinak
& secara automatically aku dah bercucu la.. adus tua nye aku.. erk..
sempat gak amik gambo mak kat c2..























amik gambo jap dgn hazizi.. tapi x teringat nak amik gambo hazizi dgn mak
pastu gambo 1 family pun xde.. huhuhu.. xpe la lain kali ada rezeki leh amik gambo 1 family























haa.. tgk 2 beranak tu jalan seiringan.. hehehe
plan hari tu lepas kenduri nak bawak mak gi berubat kaki kat kg rinching hilir
tapi bila sampai umah pak saad, makcik latifah cakap pak saad sakit kepala
x dpt nak berubat org.. dia suruh dtg esok hari nya.. esoknya la baru kami pergi semula umah pak saad ni
pak saad ni cousin aku kak tul yg bgtau.. dia cakap pak saad boleh mengubat utk org patah kaki tangan
lepas tu utk urat² gak.. tapi dia x mngurut satu badan.. bahan² pun x susah nak cari
dia tanam kat sekeliling umah dia je.. lepas tu dia tambah pasir laut & air zam-zam
kalo korang ada masalah patah kaki leh la kol pak saad ni.. aku sempat amik no. tepon umah pak saad
no tepon umah dia 03-8920 1680, umah dia kat lorong tok pulut, kg rinching hilir, bangi
umah dia blkg sekolah rendah rinching hilir..

since pak saad x leh nak ngubat hari sabtu tu kami pun rancang ke rumah makcik kat taman indah jaya, PJ
lama x jumpa mak minah.. on the way gi umah mak minah hazizi dah terlelap.. secara 'automatic' aku
pun join the club.. hhahha.. ayat x boleh blah..
dia punya penat.. smp umah mak minah pun x bgn² lagi























picture atas tu gambo muhammad adeeb ikram cucu mak minah (the only one at this moment)
sakit setiap bulan dia dtg.. ngalahkan org pompuan peod plak penyakit setiap bln.. hahahha
tapi cian kat dia.. setiap bulan mesti kena sembelit.. kali ni dah masukkan kan ubat kat b****t pun
lambat nak jalan.. cian dia menangis².. ramai plak inang melayan dia .. cian tgk
penyakit beralih bulan dia lain macam plak.. soknya dak adeeb ni dah pun 1 tahun 6 bln

hazizi.. haaa.. tgk picture kat bhgn bawah tu.. ada dia kesah org buat bising
kalo dah ngantuk sgt xde dia layan .. hehehhe

1 comment:

  1. salam. terima kasih untuk info dan contact pak saad tukang urut patah di rinching hilir ni, sbb saya dan ayah saya mmg mencari2 semenjak arwah seorang pakcik tukang urut di Beranang dah meninggal. insyallah saya pergi hari ini setelah buat temujanji dgn isteri pak saad. terima kasih banyak bantu dgn info ini

    ReplyDelete

titiplah komen anda disini