Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Thursday, January 5, 2012

hazizi nak sekolah!!!

minggu ni bermulalah budak² masuk sekolah.. dalam berita asyik kuar cite pasal bukak sekolah je
seronok plak tengok gelagat anak² yang baru masuk sekolah..

teringat plak masa aku dulu².. erk.. nak cite ke??? hehe..haha.. hoho.. hihi.. huhhuuuuu
aku dulu menangis, pantang mak hilang dari tingkap
mak siap pesan dgn anak jiran tlg tgk² kan aku.. mak pun risau sama
mana idaknya aku yg sulung.. aku ni masa kecik² takut dgn org..
lagi la masuk sekolah rendah lagi ramai org & budak², masa sekolah tadika kan x ramai sgt..
x cam anak aku yang sorang ni, ni mesti ikut spesis abi dia x takut org punya
alamak. kantoi plak.. hahaa.. ok la tu kan masing² ada cite masing²

ok berbalik pada cite buah hati kami ni.. muhammad hazizi bin baharuddin
tahun ni umur dia dah 4 tahun.. hazizi ni memang nak sekolah
asal nampak sekolah dia akan cakap 'ummi!!! ni skolah jiji kan'
ntah ceruk mana benua mana.. asal ada nampak sekolah tu je la yg dia cakap
masalahnya hazizi masih x pandai buang hajat sendiri masih pakai drypers
dah buang baru dia cakap.. abi dia pun x bagi coz kesian katanya
hazizi kecik lagi.. lagipun takut dia bosan awal² dah gi sekolah. herrmmm

cian gak kat hazizi.. kawan² dia yg rapat kat nursery dah ada yg sekolah tahun ni
jadi kawan² dia dah kurang sekrg

ok la, sebagai permulaan ni aku ajar dia kenal binatang dalam gambar
since dia ada byk toys binatang.. aku suruh dia sebut & susun toys tu ikut gambar seperti kat tikar
yg terbentang kat ruang tamu umah.. tgk la hasilnya..




































amacam... ok tak?.. lepas tu suruh dia susun koleksi dinosaur & binatang² lain dia ikut dalam buku








































nah layan last gambar dia plak ye








































tunggu ye jiji.. kalau jiji dah boleh buang hajat sendiri ok la boleh la g sekolah
kalau x, sape nak layan jiji nanti...
ada masa jiji belajar ye buang hajat sendiri.. jiji pun dah nak masuk 4 tahun..

2 comments:

titiplah komen anda disini