Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Friday, March 23, 2012

beralih bulan ke?

2 hari ni hazizi wat hal x nak ke taska

kisah semlm..
asalnya masa dah nak smp taska.. terjadilah episod berikut

aku:  hazizi nak potong rambut tak kat kedai ada 'car kuning' (cam picture kat bawah ni (ni gambo masa tahun lepas))


hazizi:  dia cakap nak!!!.
aku:  ok, nnt ptg kita pergi ptg rambut ek. rambut jiji dah pjg la (aku tgk 2.. 3 menjak ni dia asyik mgaru² kepala.. dia ni jenis x boleh rambut pjg mulalah mgaru)

hazizi:  tak nak !!! jiji tak nak pergi skolah.. jiji nak ptg rambut!!
aku:  jiji g skolah dulu, nnt lps ummi & abi blk keje kita g ptg rambut ek
hazizi:  tak nak!!!! nak ptg rambut!!! jiji tak nak skolah!!!

aku antor je dia masuk taska.. tinggalkan dia melalak² menangis tak nak skolah..
x de nak pujuk² lagi coz abi dah lambat nak gi opis coz ada presentation pagi tu
ptg tu spt dijanjikan hubby bwk ptg rambut
tersenggih² tahan geli..

kisah hari ni
dirumah.. pagi² dah minta mandi..

dah siap nak kuar umah
hazizi:  mana kompang jiji ummi?
aku:  ntah dlm kete kot.. (aku dah pesan kat hubby mlm tadi letakkan kompang dlm bonet)
hazizi:  jiji nak main kompang.. jiji nak pergi umah org kawin
ummi:  ok.. (layan aje)

dalam kete
hazizi:  mana kompang jiji, ummi?
ummi:  ntah.. jiji baring dulu abiskan susu
hazizi:  diam & turutkan kata aku

x lama lps tu, dia bg aku botol susu dia yg tgl skit
terus dia cakap nak duduk dpn dgn ummi.. tiba²

hazizi:  ummi... jiji tak g skolah

dah mula dah..

aku:  ngape?
hazizi:  jiji nak pergi umah org kawin
aku:  umah org kawin esok la
hazizi:  jiji x nak g skolah.. jiji nak main kompang kat umah org kawin

hadui.. dia dah mula buat hal lagi.. ktorg antor je dia kat taska. malas nak layan pe'el dia ni

btw, hari ni 23hb Mar.. umur hazizi genap 3 tahun 8 bulan. errmm.. x kan 'penyakit' beralih bulan kot?
yg aku tau, baby je ada ragam cam ni.. hazizi.. hazizi


No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini