Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Friday, March 16, 2012

kisah malam tadi

hari selasa baru² ni adik ipar aku shikin sms, katanya nak balik KL sempena cuti sekolah
adik aku saip amik cuti.. kebetulan mak x brp sihat..
kelmarin diaorg bertolak dari Kluang dalam tengahari
petang dah sampai.. tup² mlm tu dalam pukul 9.21pm (14.03.2012) mak kol
cuak gak mak tepon mlm² ni.. mak bgtau adik aku yg baru smp dari kluang tu demam
g klinik Doc suruh g spital.. cam serius bunyinya.. adik ipar aku lan (hubby anum) ngantor ke spital slyg
lepas mak tepon, aku sms kat dia.. dia ckp baru lepas amik darah.. tgu 2 jam utk result
kol 11.0pm adik aku sms bgtau dia demam biasa je.. alhamdulillah bkn sakit teruk

so semlm aku blk keje awal.. (awal la sgt 5.30pm.. mmg abis waktu bekerja aku.. )
selalu aku OT.. lepas amik hazizi kami pun blk umah mak.. sib baik cuti skolah
xde la teruk sgt jem.. sampai umah mak dlm 6.40pm..
seronok sgt hazizi dpt berkumpul ramai².. bkn selalu semua cucu² mak dpt berkumpul sekali
hazizi x kisah dgn siapa dia nak kawan tapi eimran plak jealous bila hazizi main dgn amir
hahahaha.. kelakar pun ada.. mana tak nya, hmpr tiap² mgu blk.. dia berdua je dgn hazizi lelaki
(x termasuk dak husni yg masih kecik).. so, bila hazizi dah ada abg amir si eimran plak jealous

x lama lps tu aku teringat kat adik aku yg jrg blk. kalo blk pun dia blk sorang coz anak² dia sekolah
hari ni dia nak blk kuantan plak umah mertua dia.. aku tanya mak nak buat tembosa tak?
mak ckp kentang xde.. lps maghrib aku jln kaki g kedai beli kentang.
smp umah terus siapkan bahan² tembosa.. shikin ada, so ada la aku assistant nak mengelim tembosa
dah siap kelim ada plak balance tepung.. aku amik bawang, cincang² halus + dgn doh kulit karipap
gulung² pastu gunting cam kuih gunting.. dah dpt 2 jenis makanan dari 1 adunan.. ngeh³
mak siap bg bekal tembosa lagi kat aku.. aku x tdo umah mak coz hari ni aku keje lagi
aje bwk hazizi jumpa sepupu sepapat dia, lgpun aku lama x jumpa shikin & saip..
tembosa byk² tu leh buat bekal saip & family dia utk blk kuantan hari ni

oh ya! aku sempat la rakam pic gelagat hazizi & husna seblm blk.. layan jap pic dak comey berdua ni ye


ceria bebenor bdk berdua ni kan.. ok la nak smbg baca novel plak.. mlm tadi langsung tak terusik
btw, lunch tadi aku makan kuih gunting yg buat mlm tadi.. hermm.. tahan ke idak perut aku smp ke mlm??
hehehehe.. 

Oooppss. thx kat hubby yg sudi bawak kami blk umah mak.. ;-)

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini