Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Saturday, March 31, 2012

Langkawi Part IIII

dalam package air asia.. hubby amik package untuk tengok burung helang.. dalam website bagitau bagi burung helang makan.. tour dlm 3-4 jam..

ok jom hazizi.. pagi² dah bangun nak pergi tgk helang.. yg baju hijau ni Mr. Selva (naturalist) yg byk bagi cite macam² dalam trip ni.. jom layan picture lain
claudia tengah asyik mendengar penerangan dari Selva

mula² kami ke gua kelawar.. sebelum masuk ke gua kelawar, selva kenalkan pada kami pokok jemuju serta khasiatnya
pandangan selepas keluar dari gua kelawar..

hazizi bising.. Ummi.. tengok ada ketam merah!!!
banyak gak penerangan yg selva bagi tapi aku tak dapat nak concentrate coz hazizi tak nak dok diam.. huhu

tgk la tu.. macam² aksi dia buat
lepas tu kami teruskan perjalanan kami
selva bawak hazizi duduk kat depan bot.. nak plak hazizi.. dah seronok la tu 1st time dapat naik bot

kat atas sebelah kanan, monyet & kat ranting pokok bakau ni ular kapak.. menurut selva ular ni aktif & yg ni ular betina coz color dia x menonjol sgt
tgk la hazizi tgh asyik dgn uncle selva.. berpanas pun xpe..


sedikit gambar pokok bakau.. serta perkampungan nelayan
meati korang tertanya².. ngape xde pic bagi helang makan.. betul tak?
untuk trip kami ni memang xde bagi burung helang makan coz menurut selva kalau kita buat camtu, nnt dah menganggu habitat biasa burung helang. nnt burung² tu terbiasa dengan makanan yg org bagi instead cari sendiri.  btw gambar burung helang terbang yang aku amik x clear coz aku guna camera biasa je .. so aku x masukkan kat cni. :-(
selva ada bagitau nama burung ni tapi sebab bunyi bising enjin bot.. aku tak berapa nak dengar.. cantik burung ni

x lama lepas tu hazizi bagi semua pelancung² biskut chipsmore dia.. tak lokek plak dia kali ni
ni bot yg selalu tangkap ikan bilis (kalau x silap aku la).. tapi sebabkan semalam jumaat, negeri kedah cuti.. so bot ni xde kemana²

hazizi pakai jeket cam nak terbang.. hahaha coz size bdk² xde dlm simpanan bot masa tu
abi dia terpaksa peluk hazizi coz hamdan bawak bot laju masa ni
hazizi dapat turun mandi air laut.. seronok sgt sampai tak nak balik
lepas tu baru kami lunch

lepas lunch selva bawak ke fish farm.. tgk ikan.. gambo atas tu selva tgh bagi ikan pari makan

bawahnya plak selva bagi penerangan tentang pokok bakau
memandangkan hazizi penumpang paling kecil dalam trip kami, selva bagi hazizi diberi peluang sebagai org pertama dlm trip kami utk menanam pokok bakau bagi memelihara hutan bakau.

comelkan tgk hazizi tanam pokok bakau. sesuai plak color baju dia pakai hari ni.. cam lagu zainal abidin. ♪♫ Ku Lihat Hijau ♪♫

aku pun amik kesempatan yg sama gak.. mudah²an usaha murni selva dapat menyelamatkan hutan kita
pada mr. selva, thx coz bg penerangan tentang langkawi.. berbaloi gi trip ni..

kalau korang rasa nak join trip ni boleh contact beliau di link berikut


  1. Facebook Selva
  2. website langkawi nature


No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini