Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Wednesday, March 7, 2012

tanya khabar

semlm aku rasa x puas hati x dpt ckp dgn mak.. coz mak tdo mgkn kesan ubat kat spital semlm
aku kol hubby samada dia free or not.. coz aku nak blk umah mak
nak tgk sendiri mak dgn mata kepala aku.. smp² umah mak dlm kol 8pm++
mak baru masuk tdo kata anum.. aku masuk bilik, suluh bilik mak (mak tutup lampu)
aku panggil mak.. mak x jawap.. pegang kepala mak x panas pun
aku panggil lagi sekali.. mak menyahut.. mak cakap mak ngantuk baru lepas makan ubat..
ok la kataku.. aku pesan kat mak yg aku beli bihun grg utk mak
lepas tu aku kuar dari bilik mak.. tup² x lama lps tu mak kuar dari bilik
menyesal plak kejutkan mak.. x pasal² mak bangun.. herrmm..
pastu teman mak makan.. mak cite la psl mak sakit tu
+/- kol 3am mak cakap mak rasa sakit cam susah nak bernafas
tapi mak tahan lagi.. kol 5.30am mak tepon pak yazid minta pak yazid bwk ke spital selyg pg tu
6.30am pak yazid smp dgn teksi, kol 7am smp spital
setiap ½ jam, mak kena sedut gas.. lepas tu rehat jap.. Doc check smp kahak mak clear
mak kena sedut gas 3x kali semlm.. Doc cakap oksigen dlm badan mak kurang sebab tu kena sedut gas
masa mak balik, mak cakap mak mengigil² kelaparan.. aku plak lupa nak pesan kat anum suruh masak nasi siap², nanti mak blk spital mesti lapar.. sib baik anum masak.. selesai makan mak terus makan ubat
x lama lepas tu mak terus terlelap.. sebelum tu mak dah pesan kat pak yazid tolong siram pokok² bunga dia
ingat lagi pokok dia dalam sakit tu.. mak cakap mak x perasan bila pak yazid blk coz mak dah terlelap

seblm aku sampai umah, hubby tepon abg ngah aku.. abg ngah pun x sedap hati dtg umah mak mlm tadi
sempatlah dia mengurut mak.. abg ngah cakap mak keje kuat sgt.. byk urat bersimpul
mana taknya.. mak aku ni pantang umah xde org.. macam² keje dia buat sorang²..
sekrg ni mak sebok mengemas umah blkg yg dijadikan stor.. tempat tu berabuk, pastu mak wat keje berat
alihkan macam².. mak x ingat kederat mak dah kurang.. tp org tua kan.. mana dia nak umah bersepah..

kol 10.40am tadi aku kol mak tanya khabar.. mak cakap batuk ada lagi
aku tanya anum mana... mak cakap anum keje coz dia x leh cuti
pilihanraya nak dekat katanya.. ciannya mak, dalam sakit masih kena jaga cucu² nya
mak cakap kang aku makan ubat ngantuk plak. aduh.. rasa nak balik umah mak je sekrg ni.. :-(
hatiku xde kat opis dah ni.. isk isk isk

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini