Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, February 28, 2012

26-Feb besday mak

malam tu aku dah suruh anak² nyanyi eppy besday kat nek nor dia
nek nor dia pun x ingat esoknya besday dia.. hehehe
siang tu dah tanya mak nak masak apa hari ahad.. tapi ni bkn dlm agenda besday mak pun
mak x tau aku dah ada plan dgn anum, mak cakap nak masak nasi minyak
mulanya aku & mak relaks la dok kat dapur... tetiba Assalamualaikum!!!!
tengok² pak yazid sampai... ingatkan nak kol suruh dtg lps siap masak nnt
dah pak yazid dtg, dia pun samalah tolong masak kat dapur
tiba²... Assalamualaikum.. !!!.. erk.. sape lagi yg dtg. tgk² mak & bapak mertua anum dtg
anum & lan pun x tau diaorg nak dtg.. kami plak masa tu tgh relak² nak masak..
herm.. apalagi.. kelam kabut la kat dapur.. sib baik pak yazid dtg, dia la yg jd chef selain mak aku
aku plak mulanya mak minta aku buatkan kurma daging.. tup² aku buatkan cekodok udang utk tetamu yg dtg.. pas tu aku jd assistant chef la.. sediakan brg² nak masak nasi minyak

nah ni menu nasi minyak yg mak & pak yazid masak.. ni gambo malam tadi coz aku x sempat nak amik pic ni hari ahad.. mak bg bekal utk aku bawak balik.. so jadi lah lauk makan mlm aku mlm tadi..



mulanya pakat dgn anum nak beli kek besday mak dgn dia... tapi bila mak cakap nak buat nasi minyak kesian plak aku kat mak.. aku sms kt hubby coz dia nak blk dari kursus di Janda Baik hari tu

minta dia belikan kek.. tup² dia beli sekali kfc.. kononnya nak tgu anum blk dari beli brg² dapur.. tgk pak yazid & abg dah nak balik.. x yah tgu la.. bdk² pun dah excited sgt tgk kek..
sib baik x tunggu.. bdk² dah lelap bila anum & lan balik

nah tgk bdk² ni. mata semua tgk kek termasuk si kecik husaini.. cuma mawaddah je pandang apa ntah
eimran & husna paling excited nak tiup lilin (cer tgk pic ni).. aje aku letak lilin.. bg bdk² seronok

Ooppsss.. aku terpaksa cover skit pic mak coz mak x pakai tudung masa ni.. maklumlah nak buat surprise.. hehhehe
nah ni picture terbaru dak husaini..
dah nak masuk 8 bulan.. gigi pun dah nak tumbuh.. dia x pandai duduk lagi.. mak ikatkan dia kat kerusi.. kat kerusi tu gak la dia lelap.. ngape?? sebab lepas tu aku sandarkan kerusi dia duduk kat riba mak.. masa tu tgh hujan.. dia ralit tgk hujan turun smp terlelap
ni plak eimran dah ngantuk tapi x nak tdo coz nak tunggu mak & bapak dia balik.. last² tertdo kat kerusi kat depan
husaini leka tgk air hujan yg turun ni la smp dia terlena.. hehehehe

apa² pun happy birthday yg ke-65 utk mak norliah bt ahmad

semoga mak dikurniakan kesihatan yg baik, diberkati usia & lain² yg baik² belaka lah.. Amin

terima kasih juga kat mak yg telah menjaga kami sejak dari kecil lagi..

terima kasih mak!!!!

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini