Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, February 28, 2012

tolong ummi

lepas settle aku masak & mengemas dapur .. aku bawak hazizi tdo..
sempat plak aku terlelap sekejap.. bila tersedar aku teringat keje opis yg aku bawak blk
ah x leh jadi.. kalo layan mata apa pun x terbuat
aku pun bangun kuarkan kerja² aku
anak anum yg sulung, mawaddah perasan..  dia pun bisik kat aku, "ummi.. kakak nak tolong ummi boleh"
ada makna tuh...!!! jom kataku
mula² mawaddah sorang je
dia tolong chopkan bank in slip lepas aku siap tulis.. tetiba dtg plak eimran & husna..

eimran:  ummi.. miyan nak tolong gak boleh?
ummi:  boleh, miyan koyak kertas kuning ni, una tolong susun ye
husna & eimran: ok

tetiba

eimran:  nanti ummi bagi duit kan lepas miyan tolong..

hahhaha.. tu la maknanya..

ummi: aku cakap ya

tgk la tekun bdk² ni tolong aku.. masa ni hazizi tdo lagi

yg paling setia.. mawaddah..

bdk berdua tu sekejap je dah hilang
x lama lps tu hazizi bangun.. kuarkan plak galaxy tab.. hermm.. xde de si eimran tu nak tolong.. ngendeng hazizi la lps tu minta nak main games..

hazizi plak.. bg sekejap je.. pastu dia amik blk..

so sebagai ganjaran tolong aku.. aku bg mawaddah RM 10.. eimran & husna RM 1 je..

eimran: ngape kakak dpt duit merah? miyan dgn una dpt biru?
aku: sebab miyan & una x abis buat keje.. tinggal kakak sorg²

mawaddah:  mak!!! ummi bagi duit sebab kakak tolong ummi.. nnt simpan ye belikan buku..

bagus kan mawaddah.. mudah²an smp ke besar ye nak.. eimran & husna kecik lagi.. akal fikiran diaorg x matang lagi.

ngape aku bg eimran & husna skit je.. ada sebabnya.. aku nak diaorg tau susah nak dpt brg.. bukan senang² leh dpt duit.. tgk aje mawaddah, smp menguap byk kali tp still tlg aku.. terima kasih nour al-mawaddah, muhammad eimran & nour al-husna..

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini