Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Friday, February 17, 2012

aku kuciwa


aku rasa kuciwa sgt coz x dpt nak complete buat tembosa malam tadi
punyalah berkobar² nak buat.. tup² x jadi.. mula² tu mood tu dah 'terbang' skit
coz hazizi secara x sengaja tolak kentang & bawang yg dah siap potong


tengoklah berselerak kentang & bawang tu. abis ½ tak boleh guna.. huhu






tapi ku gagahi jua utk membuat kulit tembosa tu.. aku guna ½ dari sukatan yg opis-mate aku bg, resepi asal korang double la dari resepi bawah ni ye

2 cawan tepung gandum
½ cawan air sejuk
1½ sudu makan minyak masak panas
sedikit garam

uli punya uli.. x menjadi.. adunan tu melekit² kat jari.. pastu plak dah cam chewing-gum. arghh.. ni mesti liat lagi ni.. dh cam jadi nightmare plak.. coz dulu aku buat pun liat gak jadinya






disebabkan semangat berkobar² tadi, aku buat lagi 1 adunan.. result STILL SAMA.. !!!! uargghhh!! apa yg aku salah buat ni!!!!.. huhuhu
cuma adunan kali ni, aku boleh kelim lagi.. & seblm ni aku buat mmg payah nak kelim.. cer tgk hasil yg aku goreng skit ni.. ok kan.. kulit tu liat tapi x seliat yg aku buat mula² dulu.. aku kena try lagi smp boleh.. coz hazizi suka mkn karipap.. aku buat pun sebab teringat kat dia yg suka makan karipap.. huhuhu.. nnt ye jiji.. ummi try buat sekali lagi.. isk isk isk

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini