Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Tuesday, February 28, 2012

cian mak

jumaat lepas, selps aku kemas beg dll aku pun mulakan perjalanan balik umah mak
cam jauh je bunyinya kan... ada ½ - ¾ smp la.. tgk keadaan traffic kat highway
aku sampai dah lewat sgt.. mak cakap mak sakit kepala x tau la darah tinggi ke darah rendah
cian mak.. so sok paginya, aku tgk mak sakit kepala lagi..
tapi dalam sakit² mak sempat kemas umah belakang ataupun stor
so, aku pun plan masak untuk mak.. kol 11.00am++ aku bawak hazizi jalan kaki ke kedai
tgk apa² yg nak masak utk lunch. dlm perjlnan hazizi sebok la tanya macam².. biasalah abi dia xde
so, x yah cite pjg² la ek.. nah ni menu aku utk lunch hari sabtu lepas

ikan selar aku beli 3 ekor je
seekor aku goreng je
pastu aku nampak ada ikan bilis basah, aku goreng sekali..

resepi nak ke? x yah la kan.. takat ikan goreng je, melampau tu kalo x reti buat ikan goreng.. hahaha
ni plak balance 2 ekor ikan selar.. aku buat masak singgang je

resepi simple je.. jap lagi aku buat posting lain.. kang pjg berjela plak entry ni kan
ni bayam tumis air.. peberet mak & mak mertua aku.. tapi mak aku x suka ikan bilis utk rencah tu ditumbuk lain plak dgn mak mertua aku.. aku.!! layan je asal boleh makan.. resepi, ala hiris bwg merah, bwg putih, goreng ikan bilis dah agak garing masukkan bwg.. tumis agak layu masuk air, bila dah mengelegak masuk garam & bayam.. masak jap, gaul rata dah siap. senang kan

ni plak sambal sotong kembang..
resepi aku buat entry lain jap lagi ye
nah ni la menu² aku masak sabtu lepas.. ingatkan boleh la bawak ke malam.. hermm. licin.. tinggal 1 potong ikan selar masak singgang je

aku ni x minah makan masak singgang. ntah x tau ngape.. nak minta tolong masak ok je..

berselera tgk mak makan.. anak² pun suka.. lebih² lagi hazizi.. yg tak tahan siap ngadu dgn aku.. "ummi, jiji x dpt mkn pun".. melampau betul anak aku ni.. adik aku anum byk suap kat dia.. dia leh ckp camtu.. org last makan pun dia je.. anak² anum dah lama hilang..
thanks anum coz layan hazizi makan.. dia suka kalo makan ramai².. mgkn dah biasa kat nursery cam tu kot


No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini