Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Monday, February 13, 2012

cepatlah kura²

kesan cite kartun kanak² Upin & Ipin (U&i) dah menebal kat anak kami
watak² dlm U&I memang dia dah kenal.. even ayam tok dalang pun dia tau namanya
byk gak dialog² yg dia hafal..

nak jadi cite.. petang semlm masa kat umah mertua, dia tak tido
so, lepas je maghrib dia dah ngantuk.. bantai dia tido, punyalah penat x bangun²
smpkan aku dukung bwk turun naik kete... smp ke umah aku dukung lagi naik ke bilik dia masih x sedar
tapi elok aku turun bwh, kemas brg² yg kami bwk balik.. tup² dia turun tersenggih²
bermulalah episod x tdo dia.. mula² aku layan dia smp kol 3.00am..
aku dh x larat.. kepala dah mula pening.. perut plak meragam.. seblm tu aku dah bg dia susu 5auns
kejut abi dia.. abi dia plak smbg teman dia.. kol 3.30am dia request susu lagi
aku pesan kt abinya buatkan 5 auns gak & jgn lebih coz dia baru myusu.. masa tu aku dah x larat nak tgu
aku terus tdo.. nak jadi cite.. dia ikut abi dia smp ke tangga bawah
bila abi dia dh siap buat susu, dia lari ke atas.. sambil tgu abinya bwk susu, dia dah baring kat atas katil
abi plak still naik tangga x smp².. tup² kuar dialog U&I dari mulut dia

'kura².. cepat la kura²'.. di panggilnya abinya kura²..
kol 4.30am.. request susu lagi.. & dia wat mende yg sama gak..
abi.. x terkata apa.. nasib la abi..

oh ya.. ni la cite kura² yg dia tgk tu..cer click sini kalo link bawah ni x kuar ye Upin & Ipin - Seronoknya membaca


baru sat tadi, abi dia plak sakat dia.. 
abi dia naik dulu, dia tertinggal di belakang coz dia turun semula amik koleksi gajah² dia
abi pun sebut 'eh kura²..!!! cepatlah kura²'
hazizi dgn pantas menjwp.. 'hei! hazizi la'
hahaha.. tau plak jgn panggil dia kura².. herm hazizi.. hazizi

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini