Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Saturday, February 11, 2012

cuti² malaysia part 1 - gold coast morib

cite dah hampir seminggu baru nak update.. nk wat camne udah bz memjg
kebetulan hari ni blom ada plan ke mana².. so, update blog dulu la ek
semua org sedia maklum, kebykkan negeri kat malaysia cuti smp 4 hari kan
so aktiviti cuti 4 hari mmg penuh.. hari pertama g 2 kenduri kawin (yg aku cite leh jumpa aunty sarah tu)
hari ke-2 gi kenduri kawin Adah & Bagan Nakhoda Omar (BNO)
hari ke-3 & ke-4.. GOLD COAST MORIB (GCM).. aje hubby booked GCM semgu seblm tu
layan hazizi masa cuti pjg.. bila lagi nak layan satu²nya buah hati kami ni.. hari biasa sebok dgn keje
hubby guna h/way Elite susur kuar ke KLIA.. dia ingatkan dkt ikut c2.. tp xpe la dh nama nak jln² kan
ok x nak cite pjg... jom layan pic terus.. (byk ni.. hehhehe)

x lama lps susur kuar KLIA dah nmpk signboard ke GCM 38km

x teringat plak nak kira tempoh perjlnan kami..
















decoration kat lobby GCMR
Q check-in punyalah pjg.. hazizi dh excited nak ajak abi nya main kat theme park

utk hilangkan boring dia.. aku ajak dia g pantai.. kebetulan air tgh surut.. jauh sgt air laut dari pantai

hazizi dh seronok sgt..
jumpa plak bangkai belangkas..
hazizi plak riuh mulutnya..
'ummi!!! byknyer siput!!!'

kat tepi pantai tu plak aku jumpa byk anak² binatang rupa cam ketam.. tp mak aku bgtau namanya lain plak.. nnt aku dh ingat aku edit blk ek info. kt cni..

 lps layan hazizi kat pantai bwk dia semula ke lobby GCM, ingatkan dh check-in rupa²nya x settle lagi.

hazizi plak nmpk model kapal kat counter GCM.. riuh plak mulut dia..
'cam upin ipin punyalahhhh....'
jom posing kat cni plak
antara celoteh dr mulut dak comey ni

'eh ada kapal lagi la ummi.. banyakkkk nyerrrr.....'

'ummi, besar tak kapal ni'

'eh! ummi ada 'anak dia la'!!! '

(anak dia tu merujuk pd model bot kecil dlm model kapal tu.. ;-p)

tgk abi x settle lagi.. bwk dia tgk theme park dari luar

hazizi: ummi, jiji nak mandi sini boleh tak?
ummi: boleh.. tunggu abi bayar dulu ye
hazizi:  yeay!!!!
lepas tu amik gambo kat lobby lagi

x lama lepas tu hubby dtg.. katanya bilik penuh, pihak GCM bg kupon utk redeem tiket theme park... diaorg suruh main kat theme park dulu smp ada blk kosong.. sementara hubby amik tuala dll, kami tgu hubby kat lobby

tetiba hazizi terpandang bdk pompuan yg kena dukung dek emaknya..
dia bkn berkenan dak pompuan tu.. jgn buat andaian salah ek.. hhehehe
tapi dia terpandang koleksi dinosaur yg bdk tu pegang.. tgk la dia punya ralit tgk

lps tu dia dtg kat aku 'ummi, mana dinosaur jiji.. abi x bwk ke?'
teringat koleksi dinosaur dia la plak

ok jom gi theme park.. aku kena layan dia kat cni coz abi nya xde seluar nak mandi.. pas tu nak tgu utk check-in lagi

panas cuaca hari tu. hazizi, bkn dia kesah pun panas ke idak.. yg dia tau nak main air.. bdk² la katakan, lgpn bkn selalu dpt main cam ni..

hubby plak x de terfikir nak bawak air..
aduh mmg panas giler.. hazizi plak byk kali minum air kolam.. aku dah tegah pun dia x amik kesah

jom layan lagi pic kat bawah
seronok bebenor dia dpt main air
smp bebrp kali terjatuh..

dia leh cakap 'ummi, jiji lemas tadi'

mana taknya, dia jatuh tertiarap dlm air.. pas tu dia panik dia ingat dia lemas..
aku biarkan dulu tgk dia wat apa.. jap je x smp 2-3 minit aku angkat dia.. bkn kejam tau, aje nak tgk apa reaksi dia akan buat lps dia jatuh tp ternyata kalo dia jatuh dlm air kena cepat² tgk coz dia x pandai nak bgn semula w/pun air cetek.. erkkk..
aku dah x tahan sakit kepala..
tu la masalah aku tak boleh berpanas..

aku perhatikan hazizi dr jauh
nah lagi pic dia main air sorang²

dr kol 2-4.30pm dia dlm air tu pun pujuk dia, baru dia nak naik.. ckp kat dia dlm blk pun ada kolam.. 4.30pm baru leh check-in
ni bilik kami.. ada jakuzi.. tp hazizi takut plak nak mandi dlm ni.. seronok sgt berlari² dlm bilik.. soklan dia tanya dgn abi

'ni rumah sape abi??''

hahhahaa
lps mandi, kami bawak hazizi jln² kat tepi pantai lagi.. kali ni dgn abi.. masa ni air tgh pasang

ada plak pokok serai dijadikan decoration kat salah satu kedai makan kat c2
auto-snap pic kami bertiga..
hazizi berlari lagi.. main nyorok² la dia
cian xde kawan nak main
lps tu kami kuar cari kedai makan.. lapo siut x lunch lagi.. tetiba bdk comey ni ZZzzzzzz.. penat sgt la tu, x minum susu pun dah terlelap

seblm dia tdo aku sempat snap gambo lengan dia... haa amik ko berbelang tgn

muka aku pun dah kena sun burn skit

abi x buat apa pun berpeluh mengalahkan org bersawah.. hahahha
tu dh biasa bg aku, sdgkan mkn pun boleh berpeluh..



 blk dari makan seblm masuk bilik aku amik gambo kat luar GCM skit

kat kiri kanan pintu masuk lobby ada pokok limau ... biasalah CNY mood x abis lagi kan.. cer baca note kat pokok limau tu..

mlm tu chap goh meh.. so, ada la pihak GCM buat event kat tepi pantai.. ada la main bunga api.. sempat la aku snap picture bunga api skit

ok smbg lagi di part 2

adios!!

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini