Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Saturday, April 14, 2012

14 April

4 tahun lepas.. yup kisah 4 tahun lepas lagi.. kali ni pada 14-Apr-2008... balik dari keje aku beli UPT (urine pregnancy test) kat farmasi dkt dgn umah sewa kami.. hermm.. apsal plak tetiba aku cite pasal UPT ek..

cam ni citenya.. lepas balik dari bercuti di Langkawi 4 tahun lepas, aku gi seminar kehamilan di Biodex HQ
kat sentul.. actually aku dah cuba amik set kehamilan biodex start dari akhir bulan July'07-Oct'07
bulan terakhir aku amik produk ni period aku memang x berhenti selama sebln
lps bulan Oct'07, aku dah stop amik produk ni coz masa tu aku tgh sengkek.. hahaha..
OT x buat mana nak cukup duit.. hehehe

sebelum ke Langkawi, aku dah booked untuk gi seminar kehamilan biodex
aku masih ingat lagi.. lepas abis seminar, aku tgu sampai semua peserta abis jumpa pengasas
Biodex iaitu Puan Murni.. masa dok tgu giliran tu macam² cite & masalah aku dengar dari peserta² seminar
masa tu.. bila dah abis semua org balik baru aku beranikan diri utk jumpa Pn. Murni

aku cite la serba sedikit masalah aku & hubby.. serta aku cite sekali yg aku dah amik produk kehamilan
Biodex tahun seblm tu.. Pn. Murni suggest kat aku utk start balik amik set kehamilan.. dia minta aku teruskan lagi sekali selama 3 bulan.. lepas tu jumpa semula Pakar Sakit Puan untuk buat treatment sekali lagi ..  Pn Murni suggest cam tu coz dia tgk aku dah lama kawin.. 11 tahun tapi still x dpt anak

tahun sebelum tu masa aku tgh try biodex aku tgh wat treatment kat LPPKN.. Dr cakap tiub aku ok xde tersumbat.. kira xde masalah di bahagian peranakan cuma masalah hormon..aku cuma dtg buat treatment kalau aku peod je.. masalah peod aku jenis lintang pukang.. tunggang terbalik.. so, nak jadi cite bila aku peod & nak buat appointment.. staff kat LPPKN cakap x boleh coz OT tgh renovate.. sejak tu aku mmg x smbg treatment kat LPPKN tapi aku teruskan set kehamilan biodex.

ok berbalik pada cite lepas Pn Murni suggest mulakan semula set kehamilan yg baru.. lepas dah settle jumpa Pn Murni aku pun turun ke bhgn sales utk beli set yg baru. lepas balik dari seminar aku masih x try lagi set baru.. ntah ngape aku cam xde rasa nak start lagi.. kebetulan masa tu kat opis tgh sebok closing year end a/c.. jadi keinginan nak mulakan set baru tu cam xde.. 1 hari aku buat keje kat opis, aku angkat 8 biji kotak yg beratnya nauzubillah.. lepas angkat kotak tu aku rasa sakit lain macam plak.. tapi aku x amik port pun
& sejak balik dari Langkawi gak, aku terasa cam ada pergerakan semacam rasa bergetar dibahagian perut..
aku teringat cite kawan kat opis.. kalau kita peknen nadi kita laju dari biasa.. so, aku rasa nadi aku.. herm.. laju.. tapi aku was².. bila cite kat hubby dia cakap aku baru lps naik tangga mmg la laju.. (kebetulan masa aku tanya mmg aku lepas naik tangga).. ok fine..lepas tu setiap hari aku rasa& check nadi aku time aku tgh dok relaks nadi aku masih laju.. bila aku cite lagi sekali kat hubby, dia tanya abis tu nak check kat klinik ke? aku plak leh jawap x yah la beli UPT je coz kalo xde apa² buat malu je.. ye la.. 11 tahun kawin, mmg xde terfikir pun psl anak

seblm tu masa kat opis aku tetiba tertanya kat opis mate.. kalau kita peknen & baby bergerak dalam poyot kita x rasa geli ke.. cam kena geletek.. bantai dia gelakkan aku.. masa tu mmg kecik hati gak la.. aku tanya betul² dia gelakkan aku.. tau la aku x penah rasa..

pd awal tahun 2008, breast aku sakit sgt.. nak menangis aku rasa.. tdo melintang sakit, mengiring sakit.. terusik skit pun sakit.. smp aku berkata dalam hati, kalao nak peod.. peod je la apsal teruk sgt sakit ni
kebetulan masa tu aku dah dkt 4 bln x peod.. masa tu aku mmg x amik kisah coz selalu kalo aku dtg peod lama x stop, utk kitaran baru mmg lambat skit nak dtg.. so, aku ingat masa last peod aku tu, aku peod dkt 1 bln baru stop.. jd kira nak dtg kitaran baru mmg lambat la..

bila berus gigi rasa mual.. pastu bila nak siap g keje aku cakap kat hubby seluar dah ketat.. aku dh gemuk.. aku cakap kat hubby lagi.. nnt kalau ada duit nak beli set kuruskan badan la & macam² lagi
dah tu tekak aku plak teringin nak makan cempedak.. hubby aku bising, katanya mengidam cam org ngandung plak katanya.. kebetulan abis dia cakap camtu ada org jual cempedak (masa tu kami baru balik dari lunch).. dibelinya smp 3 biji.. pas tu aku suka minum air soya or susu dalam kotak..

dah abis kisah cempedak aku teringin nak makan durian plak.. hubby bawak aku & adik ipar aku melantak durian kat sentul.. ada sorg pakcik tu kalau musim durian dia akan turun dari pahang & jual durian kat tepi jalan x jauh dari pasar sentul.. (smp sekrg mmg port kami cari durian kat c2)

kdg² aku pening kepala sgt² smp kan terasa nak makan ponstan.. tapi teringat hubby pesan jgn selalu makan ponstan lebih² lagi kalau perut kosong.. nnt perut x tahan, dpt penyakit lain..

tapi semua perkara tu tak membuatkan aku terfikir langsung yang aku tengah peknen.. sebab tu la aku beli UPT set tu.. bukan 1 aku beli tapi aku beli sampai 2 set.. hermm.. nak tau apa kisah selanjutnya? jom smbg lagi kat tajuk 15 April plak..

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini