Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Saturday, April 14, 2012

15 April

kesinambungan dari kisah 14 April.. mlm 14 April tu aku tdo x lena
rasa x sabar nak tunggu pagi sok nya utk check UPT

dalam kol 5.00am aku dah bangun masuk bilik air.. buka 1st UPT set
1st result +ve.. aku cam x caya je.. ye la seblm² ni aku penah gak wat test
x penah² dapat result +ve.. masa tu air mata mmg dh mengalir..
tapi sebabkan rasa cam x puas hati.. aku bukak 2nd set.. result still sama.. aku dah mula sebak
terus aku kejut hubby.. aku x terkata apa.. menangis je lebih. aku tunjuk je result tu kat dia
mau tak nya.. 11 tahun beb..  dah tu dia pujuk, dah la tu jgn nangis.. blk keje nnt kita check ye
ok la..lepas tu baru aku rasa boleh tdo lena.. lain plak cite dgn hubby
dia x leh tdo smp sudah..

petang tu aku balik keje awal.. 5.30pm aku dah chow.. aku gi klinik pakar Pusrawi kat Kota Damansara
kebetulan x ramai patient masa tu.. dalam bilik Dr pun tanya bila last peod & bla²

dah abis sesi 'temubual'.. dia suruh aku baring coz nak buat scan.. tiba²...
Dr:  awak biar betul puan sofiah.. awak dah mengandung 22 weeks!!!
aku:  diam seribu bahasa.. x terkata apa
hubby:  dia terbangun tiba².. aku leh dengar kerusi tu berlaga ke dinding bilik skit punya kuat

Dr:  ok ni tangan dia.. dia kaki dia.. bla².. & besar kemungkinan bb awak lelaki..so awak nak smbg check up dkt cni or u all ada nak pergi panel klinik or hospital lain?

♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂ ♀♂

lepas kuar dari klinik hubby dah excited called his parents..
pas tu hubby tanya x nak bgtau mak ayg ke?
aku cakap, x syiok plak bgtau on the phone.. aku nak blk umah mak
sib baik parents ktorg kat area cni je..
otw blk umah mak.. aku sms opis-mate aku kak zurina (aku lebih senang pgl dia 'mama')

smp umah mak, aku tgk mak mertua adik aku anum ada.. mak plak gi kedai
aku x sabar² tunggu mak balik.. elok mak sampai kat umah
aku tunjuk slip scan ni (x clear sgt dah.. )


mak aku tanya apa nih? aku terus cakap 'anak orang la'
mak terus peluk aku.. mula la sessi menyusuk kalbu.. mak sambil nangis mak cakap
walau mak dah ada cucu lain.. cucu ni tetap cucu sulung mak..
sedeynyer aku dengar.. tika aku taip ni pun airmata aku dah berlinang. sob sob..

x lama lepas jumpa mak.. hubby ajak balik umah parents dia plak.
mak mertua aku heran.. & elok aku smp mak mertua aku tanya
x akan aku x rasa bb dah gerak??? ... huhuhu.. mak kalau ada pengalaman tau la camne rasanya
ni x de pengalaman langsung.. tanya kawan pun kena gelak.. abih cam no..

seminggu lepas tu, aku gi wat further check up kat KPJ Selangor (masa tu Selangor Medical Centre)
aku warded x silap aku dkt 3.. 4 hari kot coz ada diabetes.. 1st time dok spital.. rasa bosan giler... lepas pd tu mulalah episod maternity check up. org lain dah start since early stage.. aku plak nak masuk 3rd stage..
so xde la terasa sgt wat maternity check up.. 3 bln lps tu aku dah bersalin.. haaa.. tang bersalin ni ada kisah lain.. nnt ada masa aku cite ek.. buah hati pengarang jantung aku dah ajak tdo..
'ummi, jom naik tdo' katanya.. sekian utk mlm ni.. adios

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini