Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Monday, April 16, 2012

balik umah parents

hari sabtu baru ni lepas balik keje, kami gi lunch sama² kat luar
lepas tu terus balik umah. since hazizi dah 'pengsan' & aku dah lama x tuko langsir
aku buat operasi tuko langsir.. korang bayangkan diam x diam dah 6 bulan aku x tuko langsir
amik ko.. naik hitam langsir aku.. pergghhh.. sib baik hubby sudi tolong tanggalkan langsir
pastu gantung langsir.. xde la penat sgt aku nak menukor langsir
keje aku.. cucuk penyangkut langsir.. abis semua langsir 1 umah aku tuko.. tgk² jam dah kol 6pm++
herm.. malas nak gi mana²..

hari ahad baru aku balik umah mak.. smp² tgk mak tgh goreng kacang tanah
mak tgh masak rupanya.. aku tgk mak rebus pucuk ubi & bunga betik

org indonesia yg tgh repair umah mak bagitau 1 petua kalau nak hilangkan pahit bunga betik tu rebus sekali dgn daun jambu batu.. betul x pahit pun

kacang tanah tu mak buat sambal kacang terjun.. (nanti aku buat n3 lain untuk ni ye)
pas tu mak tanya nak lauk apa lagi.. aku ni jenis sempoi.. aku cakap buat sambal asam bilis
mak aku plak tambah telur dadar masak kicap..
kuah kari daging mak aku masak tinggal sikit.. mak rebus telur pas goreng telur tu campak je dlm kuah kari

sempoi x lauk kami semlm. dalam sejam lepas makan kami balik umah mertua plak
smp² mertua & adik ipar yg bongsu tgh makan.. lauk pun simple gak
ikan apa ntah aku x tau nama.. mak mertua aku masak asam tumis
daging masak asam.. peria goreng + udang.. aku x makan coz baru je lepas makan
hubby plak myambung makan kat umah mak mertua coz kat umah mak dia makan skit je

mlm baru kami balik.. dkt kol 12am baru smp umah.. ok la kurang² hazizi xde la boring asyik terperuk kat umah.. ok nnt aku buat n3 pasal resepi plak ek.. adios

No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini