Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Wednesday, April 18, 2012

menu recycle

hari ni aku nak cite pasal menu recycle.. ni kisah dulu² gak, arwah ayah pengemar ikan masak lemak cili api


ok berbalik pada cite menu recycle.. kat umah mak aku lauk yg dimasak mmg jarang dibawak keesokkan harinya.. kalo ada ikan masak lemak cili api ni, selalunya akan jadi lauk recycle la..

camne jadi recyle? moh aku cite skit





kalo ada belen² lauk ni.. selalunya aku akan panaskan balik tapi guna api yg kecik.. aku perangatkan sampai kering .. pada masa yg sama, aku buangkan sekali tulang² ikan.. masa ni isi ikan dah memang hancur la.. so, mmg senang sgt² nak buang tulang² ikan tu.. panaskan smp betul² kering.. lauk ikan masak lemak cili api dah pun jd serunding ikan..
letak nasi panas dalam pinggan.. dah tu apa lagi makan la.. apa mau tunggu.. sedap wei.. korang x caya... cer try.. ikan ni x kisah la ikan jenis apa.. asal ikan masak lemak cili api..


Ooppss.. gambo ni bkn lauk aku masak.. pinjam jerk dari tenet. thx kat Mr. G & owner gambo



No comments:

Post a Comment

titiplah komen anda disini