Pages

hazizi & haziez kesayangan ummi & abi.. luv both of u always

Monday, April 30, 2012

Ronda²

kalau tgk pada tajuk N3 ni.. cam jauh benar aku nak meronda
walhal blkg umah mak je.. mulanya aku bawak hazizi jln² belakang
btw, hazizi demam selsema + batuk sejak hari sabtu
yg herannya dia x tdo² lepas minum ubat.. selalu kalo dia minum ubat mesti dia ngantuk
ni dah cam minum air kosong jer aku tgk.. x mendtgkan apa² effect kat dia
semlm pun cam tu gak.. so, disebabkan dia boring bawak dia ronda² blkg umah mak
jap je.. pas tu aku mandikan dia, terus dia masuk bilik dgn abi dia..

dah dia masuk bilik, aku pun sambung ronda² lagi
sekali mak cakap ada pokok gajus tgh berbuah.. disebabkan aku x penah lagi tgk buah gajus secara live
aku pun amik kamera.. snap jap pic buah gajus ni.. tau makan kacang gajus pokoknya x kenal.. hehehe






pada yg x penah tgk pokok gajus cam aku ni.. nah ni la rupanya putik gajus, buah gajus serta daunnya..Oooppss korang abaikan tangan montok yg pegang buah tu ye.. hahha

tgk plak 2 rumpun pokok kantan yg mak tanam.. dua² tengah berbunga
1 tu tgh kembang cantik

teringat kat pak yazid yg dapat johan gubahan sirih junjung, aku penah cite kat cni & lagi 1 kat cni. sebelum gi pertandingan pak yazid booking awal² bunga kantan ni.. ni baru 1 tgh kembang.. baru² ni aku beli majalah Saji yg kuar gambar salah seorg blogger masakan yg x asing lagi pn azlita @ masam manis.. lagi 1 majalah Rasa. dalam majalah Rasa ada resepi kerabu daging guna bunga kantan.. hermm.. dalam kepala hotak ni tgh berkira² nak buat.. ntah bila plak nak mereliasasikan menu tu kan.. tunggu la ek



ni pokok lambuk.. aku penah wat N3 ni kat cni dalam bulan May tahun lepas.. dah nak setahun dah kan

aku rasa ada simpan resepi sambal kelapa utk makan ulam sayur lambuk ni .. nanti bila senang aku cari & post kemudian



pada sape yg tak kenal pokok daun selom.. nah ni la rupanya.. pokok ni senang hidup lebih² lagi kalau tempat tu lembab.. makin merimbun ianya tumbuh



ni lagi 1 pokok yg senang tumbuh.. aku ingat lagi masa aku dok menyewa kat desa subang. aku tanam kat laman dpn umah betul² bawah paip air.. pair tu plak aku bukak air skit.. bg menitik² so tanah tu jadi lembab.. merimbun tumbuh.. smp jiran² pun jealous tau.. haha.. la ni dok umah sendiri mmg xde tanah.. pemaju memang dah siap simen porch kat umah.. nak tanam dalam pasu ntah bila² plak nak masak.. wakakaka




ni plak pokok keladi.. berkenan plak aku tgk pokok keladi ni.. ada bintik² merah.. daun plak hijau lembut.. memang menawan hati aku.. hahhaha

ok la.. lambat dah ni.. sebenarnya aku ngantuk.. gigi aku sakit.. hazizi plak demam dah 3 hari.. mlm tadi dia bgn kol 4am terus x tdo smp ke siang

gigi aku rasa berdenyut² plak ni.. adehhh

2 comments:

  1. earth day ke hari ni...?? very d green aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde la ogy.. 1 of my peberet color sebenarnya.. nmpk aman color ijau ni
      tenang rasa

      Delete

titiplah komen anda disini